torsdag 16 april 2009

Sixten flyttar in.



Idag är det mina stora dotters åttaårsdag. Kan inte fatta att hon redan är så stor.
Vi började morgonen med sång och paket. Hon fick kläder, pyssel, halsband och en massa hästsaker. Jätteglad.
Lämnade henne i skolan och gjorde oss i ordning.
Vi åkte till stan och Amanda och Nellie fick köpa varsin present till Smilla.
Amanda valde att köpa två schleich hästar och Nellie köpte häststämplar på Panduro.
Sen åkte vi till djuraffären och köpte bur och tillbehör till vår nya lilla familjemedlem och tingade honom.
Resten av dagen gick av bara farten, vi fikade, handlade och så röjde jag upp här hemma.
När gästerna kommit gjorde jag en liten avstickare och åkte och hämtade Sixten, vår nya lilla musvän.
När jag kom hem fick Smilla öppna paketet med buren och hon blev så glad att hon började gråta. Blev alldeles varm i kroppen av att se hennes lycka.
- Men.. men... vem är det till? sa hon.
- Han är i bilen sa jag och hon bara tittade på mig.
Då gick jag och hämtade honom och hon älskade honom från första stund.
Och han är SÅ söt. När han har blivit lite tamare kommer det bilder.

2 kommentarer:

Eva tankar sa...

men vad fin han är!! ♥ Eva

Anonym sa...

Hallå! Vart har min förebild tagit vägen? Nu har du inte skrivit nåt på länge och jag saknar det! Hoppas du kommer igen snart och har haft en fin sommar/Kram från en annan mamma